မဂၤလာပါ မိတ္ေဆြ အလည္လာေရာက္အားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ ကြ်န္ေတာ္နွစ္သက္ မိခဲ့ေသာ စာေပမ်ားကို ကူးယူေဖာ္ၿပထားၿခင္းသာ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ကြ်န္ေတာ္ရဲ. ဘေလာ့မွတ္စုေလးၿဖစ္ပါသၿဖင့္ စာေပဝါသနာသူငယ္ခ်င္းခ်စ္မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေပ်ာ္ရြင္ခ်မ့္နိုင္ၾကပါေစ (ဆံုဆည္းရာ)

Sunday, 18 May 2014

ႏွလံုးသားအတြက္ ေဆးတစ္ခြက္ - ဓမၼလက္ေဆာင္

Happy Valentine's Day ေျပာရင္းနဲ႕ " ႏွလံုးသားအတြက္ ေဆးတစ္ခြက္ " ဆိုတဲ့ Post မွာ ေမတၱာႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ စာတိုေပစေလးမ်ားကို ဓမၼလက္ေဆာင္ အေနျဖင့္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္ ေအးခ်မ္းၾကပါေစဗ်ာ။ ( the eXistence )

၁၅၀၀ ဆိုတာ ေမတၱာတဲ့လား
***********************

၁၅၀၀ကေတာ့ ေမတၱာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိေလသာပါ။ ကိေလသာျဖစ္တဲ့အတြက္
လူအေတာ္မ်ားမ်ား နားလည္ထားသလုိ သမီးရည္စားအခ်စ္၊ လင္မယား
အခ်စ္ေတြသာ ၁၅၀၀ အခ်စ္ဆုိတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ
ရဟႏၲာ မျဖစ္ေသးသူ မွန္သမွ်မွာ ဒီကိေလသာက ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္၊ ေစတသိက္ ၅၂၊ နိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈၊ လကၡဏ႐ုပ္ ၄ = ေပါင္း ၇၅။
ယင္းသည္ အတြင္း ၇၅၊ အျပင္ ၇၅ျဖစ္၍ ၁၅၀ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ ၁၅၀ ဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာ၊
ထိန၊ ဥဒၶစၧ၊ အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸ ဆုိတဲ့ ကိေလသာဆယ္ပါးတြင္
တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္းမွာ ပါ၀င္ဆက္စပ္မႈရွိေနတဲ့အတြက္ စုစုေပါင္း ၁၅၀၀ ျဖစ္ပါတယ္။

( ၇၅ x ၂ = ၁၅၀, ၁၅၀ x ၁၀ = ၁၅၀၀ )

( အရွင္၀ိစိတၱ - မနာပဒါယီ )

၅၂၈ ေမတၱာ ဆိုတာ
****************

၅၂၈ ေမတၱာကေတာ့ “သတၱ၀ါအားလုံး ေဘးရန္ကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ၊
ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ” လုိ႔ ပုိ႔သတဲ့ ေမတၱာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုိ႔တုိင္းပုိ႔တုိင္း
ကုိယ့္အတြက္မပါ၊ ငါစဲြမပါ၊ သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာေရး သက္သက္ပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီငါစဲြမပါ၊ ကုိယ့္အတြက္မပါဘဲ သူတစ္ပါး အက်ိဳးလုိးလာမႈ သက္သက္ရွိတဲ့
ေမတၱာမ်ိဳးကုိသာ ၅၂၈ ေမတၱာလုိ႔ ေခၚတာပါ။
အမ်ားထင္ေနသလုိ မိဘက သားသမီးကုိ ခ်စ္တဲ့အခ်စ္၊
ဆရာက တပည့္အေပၚထားတဲ့ အခ်စ္၊
ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွစ္မေတြရဲ႕ အခ်စ္ေတြဟာ ၅၂၈ အခ်စ္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။

( အရွင္ဝိစိတၱ - မနာပဒါယီ )



ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္
*************

ပိယေတာ ဇာယတိ ေသာေကာ၊
ပိယေတာ ဇာယတိ ဘယံ၊
ပိယေတာ ဝိမုတၱႆ ၊
နတၳိေသာေကာ ကုေတာ ဘယံ။

ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ စုိးရိမ္ျခင္းသည္ ျဖစ္၏။ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ေဘးရန္သည္ျဖစ္၏။ ခ်စ္ျခင္းမွ လြတ္ေသာသူအား စုိးရိမ္ျခင္းသည္ မရွိ။ေဘးရန္သည္အဘယ္မွာရွိအံ့နည္း။

(ဓမၼပဒ၊ပိယဝဂ္၊မထင္ရွားေသာသူၾကြယ္ဝတၳဳ)

ေမတၱာထားၾကပါ
**************

ေမတၱာမွာ အလ်ားအနံ မရွိေပမဲ့
အသြားအျပန္ေတာ့ ရွိတယ္
ဆိုတာ နားလည္းထားရမယ္။

( အရွင္ ဦးသုမန - ေတာင္ၾကီး )

သတိေလးနဲ႔ ခ်စ္တတ္ဖို႕
*******************

ခ်စ္ရင္လည္း သတိေလးနဲ႔ ခ်စ္တတ္ဖို႕ အေရးၾကီးပါတယ္။
ဘယ္လုိ သတိေလးလည္း ဆုိေတာ့ ေလာကဆုိတာ
အျမဲတမ္းေျပာင္းလည္းေနတယ္ဆုိတဲ့
သတိေလးတစ္ခုရွိရင္ကုိပဲ ခ်စ္ရတာသက္သာပါတယ္။
ကုိယ္ခ်စ္တဲ့သူဟာလည္း လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္
ေျပာင္းလဲ တတ္တယ္ ဆုိတာမေမ့ပါနဲ႔။
သူကကုိယ့္ကုိ ခ်စ္တဲ့စိတ္၊ ကုိယ္ကသူ႕ကုိ ခ်စ္တဲ့စိတ္ေတြကေရာ
ျမဲပါတယ္လုိ႔ ဘယ္သူမွ အာမမခံႏိုင္ပါဘူး။

( အရွင္ေတဇာနႏၵ )

ဒုကၡ သစၥာ
*********

ေလာကမွာ အခ်စ္ဆုံးေသာ အရာသည္ ဒုကၡအေပးဆုံးပဲ၊
ခ်စ္စရာ တစ္ခုရွိလ်င္ ဒုကၡတစ္ခု၊ ခ်စ္စရာမ်ားလ်င္ ဒုကၡမ်ားတယ္၊
ခ်စ္စရာ မရွိလ်င္ ဒုကၡ မရွိေတာ႔ဘူး မွတ္ပါ။

( အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ )

ေမတၱာႏွလုံး က်င့္ကာသုံး
********************

ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း ႏွလုံးသြင္းမွာ၊
အခ်စ္မ်ားက အျပစ္မ်ား၍၊
အမုန္းမ်ားက အ႐ႈံးပြား၏။
ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း ေရွာင္ၾကဥ္ကင္း၍၊
ေမတၱာႏွလုံး က်င့္ကာသုံးသည့္၊
အျဖဴစင္ဆုံး ဤက်င့္ထုံးကား၊
အျပစ္လည္းကင္း အ႐ႈံးကင္းမည့္၊
မခ်စ္မမုန္း အေကာင္းဆုံးတည္း။

( အရွင္၀ိစိတၱ - မနာပဒါယီ )

အခ်စ္ထက္ေက်ာ္လြန္သြားတဲ့ ေမတၱာ
*****************************

တစ္ခ်ိဳ႕က အခ်စ္စစ္အခ်စ္မွန္ဆုုိတာ ရယူလုုိမႈ မရွိဘူးလုုိ႔ ဆုုိၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အခ်စ္လုုိ႔ ေျပာရင္ေတာ့ ရယူခ်င္တာ၊ ပုုိင္ဆုုိင္ခ်င္တာကေတာ့
ရွိေနၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရယူခ်င္မႈ၊ ပုုိင္ဆုုိင္ခ်င္မႈ ရွိေနသမွ်
ဒီအခ်စ္ဟာ ဘယ္လုုိမွကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းႏုုိင္မွာ မဟုုတ္ပါဘူး။
အဲ ရယူပုုိင္ဆုုိင္မႈ မရွိဘဲ အက်ိဳးလုုိလားျခင္း သက္သက္ပဲဆုုိရင္ေတာ့
ဒါဟာ အခ်စ္ထက္ေက်ာ္လြန္သြားတဲ့ ေမတၱာ သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမတၱာဆုုိရင္ေတာ့ သူ႔အက်ိဳးကုုိ လုုိလားျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္
သူခ်မ္းသာေလ ကုုိယ္ဝမ္းသာေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုုိ အခ်စ္မဟုုတ္တဲ့ ေမတၱာသေဘာမ်ိဳး ဆုုိရင္ေတာ့
ေမတၱာမ်ားေလ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အားေကာင္းေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

( အရွင္၀ိစိတၱ - မနာပဒါယီ )

ခ်စ္ဖို႕ သတၱိလို
************

သူ႕ဆီက ဘာမွ ျပန္မေမွ်ာ္လင့္ပဲနဲ႕ ကိုယ္ေပးႏိုင္တာကို ေမတၱာနဲ႕ေပးႏိုင္ဖို႕ သတၱိလိုပါတယ္။
ရာခိုင္ႏွုန္းျပည္ ရိုးသားတဲ့စိတ္နဲ႕ ဆက္ဆံတဲ့ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳးကိုေပးႏိုင္ဖို႕ သတၱိလိုတယ္။
ကိုယ့္ဘဝထဲမွာ သူ႕အတြက္ ေနရာေပးႏိုင္ဖို႕ သတၱိၱိလိုတယ္။ ငါ့ကို ျပန္ခ်စ္မွာလားဆိုတဲ့
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ိဳး မထားပဲ ကိုယ္က လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ခ်စ္ႏိုင္ဖို႕ သတၱိ လိုတယ္။
အရွုံးအျမတ္ မတြက္ပဲ ခ်စ္ႏိုင္ဖို႕ သတၱိ လိုတယ္။ အႏိုင္အရွုံး မရွိပဲ ခ်စ္ႏိုင္ဖို႕ သတၱိလိုတယ္။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဆက္ဆံႏိုင္ဖို႕ သတၱိ လိုတယ္။ တကယ္သတၱိရွိမွ ခ်စ္ႏိုင္တယ္။

( ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက )

ခ်စ္ျပီ ဆိုရင္
*********

သူ႕ကိုခ်စ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေပးလိုက္တာပဲ။
ကိုယ့္ဘဝထဲမွာ သူ႕ကို ေနရာေပးလိုက္တာပဲ။
ငါ့ကိုယ္ငါ ေပးလိုက္လို႕ရွိရင္
ငါ့ကို ဘယ္လို သေဘာထားမလဲဆိုျပီး
ေၾကာက္တဲ့စိတ္မ်ိဳးဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

( ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက )

ေမတၱာဆိုတာ အက်ိဳးကို လိုလားျခင္း
**********************

"ေမတၱာဆိုတာ အက်ိဳးကို လိုလားျခင္း" ဆိုတာ ေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားမွေနာ္။ အက်ိဳးကို လိုလားျခင္းဆိုေတာ့ အက်ိဳးဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လိုလဲဆိုတာ သိမွျဖစ္မယ္။

အဲဒီေတာ့ အက်ိဳးကို လိုလားျခင္းဆိုတာဟာ သိဉာဏ္ကမွ ျဖစ္ႏိုင္တာေနာ္။
ဘယ္ဟာေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ဟာ မေကာင္းဘူးဆိုတာ မသိဘဲနဲ႕
အက်ိဳးကို လိုလားတယ္ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

( ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက )
ေမတၱာတရား စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ - ၁၂ မွ

မုန္းျခင္းသံေယာဇဥ္
*****************

မုန္းျခင္း သံေယာဇဥ္ျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ေသာအခါ
ဘ၀တစ္ခု အတြင္း၌ သာမက
ဘ၀ဘ၀ ေပါင္းမ်ားစြာ ဖန္ဖန္တလဲ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရတတ္သည္။
ၾကဳံၾက ဆုံၾကရသည္ ဆုိရာ၌ အခ်င္းခ်င္း အက်ိဳးျပဳ၍
တစ္ဆင့္ထက္ တစ္ဆင့္ ျမင့္ျမင့္သြားမည့္
ဘ၀ေပး အေျခအေနမ်ိဳးႏွင့္ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရျခင္းေတာ့ မဟုတ္။
အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ဖ်က္ဆီး၍
တစ္ဆင့္ေအာက္ တစ္ဆင့္ နိမ့္နိမ့္သြားမည့္
ဘ၀ေပး အေျခအေနမ်ိဳးႏွင့္ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရျခင္း ျဖစ္၏။

( ဦးေရႊေအာင္ )

အခ်စ္ႏွင့္အမုန္း၏ သံသရာ
********************
Details Explanation :
http://www.worldofwisdom.asia/2012/02/blog-post_21.html

ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းသည္ ျဖစ္၏။
ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ မုန္းျခင္းသည္ ျဖစ္၏။
မုန္းျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းသည္ ျဖစ္၏။
မုန္းျခင္းေၾကာင့္ မုန္းျခင္းသည္ ျဖစ္၏။

( အဂုၤတၱရနိကယ္၊ စတုကၠနိပါတ္ ၊ေပမသုတ္ )

မုန္းျခင္းေၾကာင့္ မုန္းျခင္းသည္ ျဖစ္၏။
****************************
( ျမတ္ဗုဒၶ )

မိမိမုန္းေသာသူသည္ မိမိအေပၚ၌ အဘယ္မွ်ပင္ ေလာကဝတ္
ပ်ဴငွာလြန္းေနသည္ျဖစ္ေစ ထုိသူအေပၚ၌ အေကာင္းမထင္ေတာ့။
ထုိသူျပဳသမွ် မိမိစိတ္ထဲ၌ ကန္ ့လန္ ့ကန္ ့လန္ ့သာျမင္ေနတက္၏။
အမုန္းေပၚ၌ အမုန္းမာန္သာ ဆင့္ပြားေနမည္သာ။
တစ္ပါးသူတုိ ့မွာလည္း မိမိမုန္းေသာသူ၏
ခ်ီးမႊမ္းဂုဏ္တင္ခန္းတုိကုိ ဖြင့္ဆုိ ေနလွ်င္ပင္ မရွုစိမ့္နုိင္ေတာ့ေပ။
ထုိခ်ီးမႊမ္းသူတုိ ့ကုိပင္ ေရာျပြမ္း၍ အမုန္းပြားမိတက္ေလ၏။
ဤသည္ပင္ မုန္းျခင္းေၾကာင့္ မုန္းျခင္းသာ ျဖစ္ေပၚရသည္မည္၏ ။

( အရွင္သုမနသာရ - ျဖဴး )

မုန္းျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းသည္ျဖစ္၏။
*****************************
( ျမတ္ဗုဒၶ )

မိမိမလိုလားႏွစ္သက္သူသည္ မိမိအေပၚ၌ ေလာကဝတ္ျဖင့္ ပ်ဴငွာျခင္း
အရာရာ၌ လည္းသည္းခံခြင္လြတ္နားလည္းေပးျခင္းတုိ ့ေၾကာင့္
ထုိသူ၏ေမတၱာတရားသည္ မိမိအေပၚ၌ စူးရွလာျပီး
အမုန္းတရားကုိေလ်ာ့နည္းလာကာခ်စ္ခင္ျမတ္နုိးလာရေပ၏။
ထုိအခါ မုန္းျခင္းမွ ခ်စ္ျခင္းသည္ျဖစ္ေပၚလာရေပ၏။

( အရွင္သုမနသာရ - ျဖဴး )

ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ မုန္းျခင္းသည္ ျဖစ္၏ ။
****************************
( ျမတ္ဗုဒၶ )

တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးခ်စ္ၾကရာ၌ သီးခံမွ ု ့မရွိ၊ နားလည္းမွ ု ့မရွိ၊မနာလုိ ဝန္တုိျခင္း၊ ရယူလုိျခင္းသာရွိၾကလွ်င္ ခ်စ္ရာမွ အမုန္းမာန္ပြားျခင္းသုိ ့ကူးေျပာင္သြားၾကရေလ၏။
မိမိလုိလားႏွစ္သက္၍ ခ်စ္ခင္ျမတ္နုိးေသသာသူအား တစ္ပါးသူတုိ ့မွ ကဲရဲ့ရွုတ္ခ်ျခင္းစကားတုိ ့ျဖင့္ေျပာဆုိေသာအခါ မိမိကုိကုန္းေခ်ာစကားေျပာ ဆုိေသာအခါတုိ ့၌ မိမိကုိ အမွန္ယုံမွတ္၍ ထုိသူအေပၚ၌ တျဖည္းျဖည္းအခ်စ္ေလ်ာ့လာတက္ေပ၏။ ခ်စ္လြန္အားၾကီး၍ အျမဲတမ္းစုိးရိမ္မွ ုရွိျခင္း ငုံထားမတက္ခ်စ္ပါသည္ဆုိ ၍အျမဲတမ္းဝန္တုိေနျခင္းတုိ ့ေၾကာင့္အခ်စ္ၾကီး၍ အမ်က္ၾကီးရ ၏။ ဤသုိလွ်င္ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ မုန္းျခင္း ျဖစ္ရ၏။

အရွင္သုမနသာရ(ျဖဴး)

ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းသည္ ျဖစ္၏။
***************************
( ျမတ္ဗုဒၶ )

တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်စ္ၾကရာ၌ ခ်စ္တက္လွ်င္ကားေဆးျဖစ္၍ မခ်စ္တက္လွ်င္ကားေဘး ျဖစ္သြားတက္၏ ။ မိမိခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူ အေပၚ၌ နားလည္းမွ ု ့၊ သီးခံခြင့္လြတ္နုိင္မွ ု့၊ေပးဆပ္မွ ု ့တုိ ့ျဖင့္ ခ်စ္နုိင္လွ်င္ ေမတၱာသေဘာ သက္ေရာက္သကဲ့ သုိ ့ ေဆးမည္ျခင္းတစ္ပါးလည္းျဖစ္ေပ၏ ။ မိမိခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူအား တစ္ပါးသူတုိ ့မွ ဂုဏ္ျမွင့္၍ ခ်ီးက်ဴးစကားေျပာဆုိျခင္း ၊ႏွစ္သက္ ျမတ္နုိးေၾကာင္းစကားျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္းေၾကာင့္ထုိသူအေပၚ၌ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းမုဒိတာျဖင့္ ပုိ၍ ခ်စ္ခင္လာျခင္းသည္ ျဖစ္လာရ၏။ ဤသည္ကုိ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းသည္ျဖစ္ေပၚသည္မည္၏ ။

အရွင္သုမနသာရ(ျဖဴး)

လြမ္းမေနနဲ႕ေတာ့ ... အပိုပါပဲ
**********************

ကံတရား ေလသင့္လို႕ ဘဝတစ္ခုမွာ ေခတၱေပါင္းဆုံခြင့္ရၾကတယ္။
ကံတရား ေလပင့္လို႕ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ေဝးလြင့္ခြဲခြါၾကတယ္။
ျမစ္ထဲေျမာေနတဲ့ ေဗဒါပင္ေတြလိုပဲ ကံၾကဳံရင္ျပန္ဆုံၾကတယ္။
ကကံေသရင္ျပန္ေဝးၾကမယ္။
ကံမတူပဲ ၾကည္ျဖဴခ်င္လို႕ မရသလို
ကံမေကာင္းဘဲ ျပန္ေပါင္းခ်င္ေနလို႕လည္း အလကားပါပဲ။
ကိုယ့္ကံနဲ႕ ကိုယ့္ခရီး၊ သူ႕ကံနဲ႕ သူ႕ခရီး
ေတြ႕ၾကဳံခြင့္ရွိတုန္း ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ေက် သူ႕တာဝန္သူေက်
ခြဲခြါၾကဳံခါမွေတာ့ လြမ္းမေနနဲ႕ေတာ့ ... အပိုပါပဲ။

( အရွင္ဆႏၵာဓိက )

အသဲကို ဘယ္ထဲ စိမ္မွာလဲ
*******************

အသဲကြဲလို႕ ကြဲတဲ့အသဲကို
အရက္ထဲစိမ္ေတာ့ အရက္သမားျဖစ္၊
တရားထဲစိမ္ေတာ့ တရားသမားျဖစ္၊
စာထဲစိမ္ေတာ့ စာသမားျဖစ္၊
အလုပ္ထဲစိမ္ေတာ့ အလုပ္သမားျဖစ္။
အရက္ထဲစိမ္တဲ့လူက စိတ္မခိုင္လို႕ အတၱသမၼာပဏိဓိမဂၤလာပ်က္။
တရားထဲစိမ္တဲ့လူက စိတ္ခိုင္လို႕ အတၱသမၼာပဏိဓိမဂၤလာျဖစ္။

{ “ အတၱသမၼာ ပဏိဓိ ” ဆိုတာ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ထိန္းသည့္ မဂၤလာျဖစ္၏။ }

( အရွင္ဆႏၵာဓိက )

သူ႕ေနရာနဲ႕ သူေပါ့
***************

တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တစ္ကယ္ခ်စ္ၿပီဆိုရင္
တစ္ဖက္သားကို ေနရာတကာ ကိုယ္ၿဖစ္ေစခ်င္တဲ႔အတိုင္း
လုိက္ၿဖစ္ေစခ်င္လို႔ ရပါ႔မလား။ ~ မရဘူး။
နားလည္ခြင္႔လြတ္သင္႔တာကို ခြင္႔လြတ္ရမယ္၊
လိုက္ေလ်ာသင္႔တာကို လိုက္ေလ်ာရမယ္။
တစ္ကယ္႔ကို ဆိုးၿပစ္ေတြ ၿဖစ္မယ္႔ဟာဆိုရင္ေတာ႔
မၿဖစ္မေန တားဆီးရမွာေပါ႔။

( အရွင္ဆႏၵာဓိက )

လိုခ်င္ၿပီး မေပးခ်င္သူ
*****************

ကိုယ္ကပဲ ေမတၱာအၿပည္႔လိုခ်င္ၿပီး
ကိုယ္႔ဘက္ကေတာ႔ ေမတၱာအၿပည္႔ မေပးခ်င္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔
အေၾကာင္းအက်ိဳး မညီညြတ္တဲ႔အတြက္
ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႔ အခ်စ္ကံေကာင္းၿခင္းကို ဘယ္ေတာ႔မွ ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႔အရာကို ကိုယ္႔ဘက္ကအရင္ေပးရမယ္ဆိုတဲ႔
ကမၼနိယာမကို လံုးဝမေမ႔လိုက္ပါနဲ႔။

( အရွင္ဆႏၵာဓိက )

အခ်စ္ကံေကာင္းခ်င္ရင္ အေကာင္းကံခ်စ္ပါ
*********************************

အေကာင္းကံခ်စ္ရင္ အခ်စ္ကံေကာင္းပါတယ္။
ေကာင္းတဲ႔ ကုသိုလ္အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရံုနဲ႔ အခ်စ္ကံ မေကာင္းႏိုင္ေသးပါဘူး။
ဆိုးတဲ႔ အကုသိုလ္အလုပ္ေတြပါ ေရွာင္ၾကဥ္မွ အခ်စ္ကံေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။
အခ်စ္ကံ မဆိုးခ်င္ရင္ အဆိုးကံ မခ်စ္ၾကပါန႔ဲ။
ဆိုးတဲ႔ အကုသိုလ္အလုပ္ေတြ လံုးဝမလုပ္ပါနဲ႔။
အဆိုးကံတစ္ခုခုေၾကာင္႔ အားနည္းခ်က္တစ္ခုခုရွိသြားရင္
အဲဒီအားနည္းခ်က္ေၾကာင္႔ပဲဲ အခ်စ္ကံ ဆိုးတတ္ပါတယ္။

( အရွင္ဆႏၵာဓိက )

ဒီေနရာမွာ ၅၂၈ ေမတၱာ ေရတြက္ပုံေလးကုိ တင္ျပလုိပါတယ္။
**********************************************

ဒီနည္းကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ ၁၂ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ခ်င္း ေမတၱာေလးခ်က္နဲ႔ အရင္ပြားၿပီး ေနာက္ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာနဲ႔ ျပန္ပြားေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ သေဗၺသတၱာ (အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္)

အေ၀ရာေဟာႏၲဳ (ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ)၊
အဗ်ာပဇၨာေဟာႏၲဳ (စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ)၊
အနီဃာေဟာႏၲဳ (ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ)၊
သုခီအတၱာနံ ပရိဟရႏၲဳ (ခ်မ္းသာစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ)

လုိ႔ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ခ်င္းကုိ ဒီေလးခ်က္နဲ႔ ပြားရပါတယ္။ ဒီနည္းအတုိင္း

သေဗၺပါဏာ (အလုံးစုံေသာ ထြက္သက္၀င္သက္ရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊
သေဗၺဘူတာ (အလုံးစုံေသာ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊
သေဗၺပုဂၢလာ (အလုံးစုံေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား)၊
သေဗၺအတၱဘာ၀ပရိယာပႏၷာ (အလုံးစုံေသာ အတၱေဘာ၌ အက်ဳံး၀င္ေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊ သဗၺာဣတၳိေယာ (အလုံးစုံေသာ မိန္းမမ်ား)၊
သေဗၺပုရိသာ (အလုံးစုံေသာ ေယာက်္ားမ်ား)၊
သေဗၺအရိယာ (အလုံးစုံေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား)၊
သေဗၺအနရိယာ (အလုံးစုံေသာ ပုထုဇင္မ်ား)၊
သေဗၺေဒ၀ါ (အလုံးစုံေသာ နတ္ေဒ၀ါမ်ား)၊
သေဗၺ မႏုႆာ (အလုံးစုံေသာ လူမ်ား)၊
သေဗၺ၀ိနိပါတိကာ (အလုံးစုံေသာ အပါယ္ငရဲက်ေရာက္ေသာ သူမ်ား)

တုိ႔ကုိလည္း တစ္ဦးခ်င္းကုိ အေ၀ရာေဟာႏၲဳစတဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔ ပြားမ်ားပါက ပုဂၢိဳလ္ ၁၂ေယာက္ဆုိေတာ့ ေမတၱာ ၄၈ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ အဲဒီ (၁၂)ေယာက္ကုိပဲ အေရွ႕အရပ္၊ အေနာက္အရပ္၊ ေတာင္အရပ္၊ ေျမာက္အရပ္၊ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္အရပ္၊ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္အရပ္၊ အေရွ႕ ေျမာက္ေထာင့္အရပ္၊ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္အရပ္၊ ေအာက္အရပ္၊ အထက္အရပ္ဆုိတဲ့ အရပ္ဆယ္မ်ားႏွာနဲ႔ တစ္ခုခ်င္း ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း ေမတၱာတစ္ခ်က္ခ်င္း ထပ္ပြားမ်ားတဲ့အခါ ေမတၱာ ၄၈၀ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ အေရွ႕အရပ္၌ရွိေသာ အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ..၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ…၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ…၊ ခ်မ္းသာစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစလုိ႔ ပြားမ်ားေပးရသလုိေပါ့။ ဒီ၄၈၀နဲ႔ ခုနက ပုဂၢိဳလ္သက္သက္ ပြားမ်ားခဲ့တဲ့ ၄၈ခ်က္ျပန္ေပါင္းရင္ ၅၂၈ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
(၁၂ x 4 = ၄၈။ ၄၈ x 10 = ၄၈၀။ ၄၈၀ + ၄၈ = ၅၂၈)
ဒီ၅၂၈ေမတၱာကုိပဲ ငါးရာ့ႏွစ္ဆယ္ ရွစ္သြယ္ေမတၱာလုိ႔ ေခၚျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

( အရွင္ဝိစိတၱ - မနာပဒါယီ )

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ